Zamestnanec
Výber jazyka Euro Planit Holandsko Euro Planit Nemecko Euro Planit Slovensko
14 marca 2018

Aj by som ju zmenil, ale viem ešte ako na to?

V dnešnej dobe počujeme mnoho o tzv. „Job Hoppers“, alebo „fluktuantoch“. To znamená osobách, ktoré striedajú svoje zamestnanie, povedzme, až príliš často. Vy ale patríte k úplnému opaku.

             Hneď po štúdiu ste nastúpili do spoločnosti, kde ste sa ako absolvent vypracovali na slušnú pozíciu a na tej zotrvávate už nejaký ten rok. Dôkladne poznáte politiku spoločnosti, pomery v nej a vzťahy. Niekde vo vnútri si však hovoríte či by nebolo na čase predsa len získať skúsenosť aj z inej spoločnosti. Avšak keď na to myslíte mieša sa vo vás táto potreba s pocitom neistoty zo straty zázemia a vedomie, že vlastne neviete ani kde začať a ako v dnešnej dobe také hľadanie práce prebieha. Čo musíte mať, vedieť, ako sa pripraviť na pohovor atď.

                My by sme vám radi pomohli otvoriť ďalšie dvere vo vývine vašej kariéry a pomôcť vytvoriť „check list“, ktorý vám prinesie väčšiu istotu a možnosť sústrediť sa iba na vlastnú prezentáciu.

  • Ako prvý krok si vytvorte nový, alebo updatujte svoj starý životopis.

Ako na to? Uistite sa, že obsahuje všetky kľúčové slová, ktoré by mohli byť pre manažérov dôležité. Uveďte všetky odborné, či slangové výrazy, ktoré sú pre vašu profesiu typické. Dajte si záležať a vymenujte špecifické počítačové programy, či nástroje ktoré vo svojej práci využívate. Informácie uvedené v životopise sa veľmi rýchlo stávajú neaktuálne, preto dôkladne prejdite celé svoje CV a zmeňte, či doplňte tie, ktoré to potrebujú. Prejdite dátumy (nie je nič horšie ako keď s personalistom na pohovore zistíte, že informácie, ktoré uvádzate v CV nie sú presné), názvy pozícií a ich podrobný popis. Nenechajte sa však zlákať pravidlom „čím viac tým lepšie“. Zamyslite sa nad pozíciou, o ktorú sa zaujímate. Ktoré vaše pracovné skúsenosti s ňou súvisia? Tie vypichnite a ostatné nesúvisiace buď úplne odstráňte, alebo uveďte iba okrajovo. Ak máte pracovné skúsenosti z obdobia po štúdiu, nie je napríklad potrebné uvádzať brigády, ktoré ste robili na škole, pokiaľ nepoukazujú na váš systematický vývin v požadovanej oblasti – v tom prípade ich uvádzajte „pod čiarou“ a v jednom balíku. Nerozpisujte ich každú zvlášť.

Pokiaľ máte záujem o rôzne druhy rozličných pozícií, upravte svoje CV na každú zvlášť s prihliadnutím na relevantné pracovné skúsenosti z danej oblasti.

Doprajte si tiež čas na zostavenie kvalitného motivačného listu a sprievodného textu. Je síce k dispozícií množstvo všeobecne poňatých motivačných listov, kde iba dopíšete svoje meno. Ale buďme k sebe úprimní, pokiaľ sa manažér, či personalista pustí do čítania motivačného listu, pomyslí si, že ste si ani nedali čas na personalizovaný list na konkrétnu pozíciu a iba rundom rozosielate svoj životopis. Sprievodný list nie je o nič menej dôležitý. Je prvým kontaktom medzi vami a vybranou spoločnosťou – všetci vieme, aký je prvý dojem dôležitý. Z praxe vám vieme povedať, že oslovením „Vážená spoločnosť....“ na nikoho pozitívny dojem neurobíte.

  • Uistite sa, že váš Linked In profil vyzerá rovnako dobre ako vaše CV. Podporte svojich kolegov, aby vám dali hodnotenia vašich zručností, ktoré máte v konte uvádzané.

Venujte pozornosť všetkým vašim kontám na sociálnych sieťach. V dnešnej dobe už nie je výnimkou, že si personalista prezrie aj konto na Facebooku, či Instagrame. Odstráňte všetok obsah, ktorý si myslíte, že by mohol uškodiť vašej reputácií (prejavy násilia, rasovej či rodovej nenávisti, verejné fotografie z večierkov...)

  • Sadnite si so zápisníkom a skúste si spísať, čo je pre vás dôležité, aby  nový zamestnávateľ mal/poskytoval (benefity, vzdelávacie programy, home office...). Na základe tohto zoznamu budete schopní efektívnejšie rozlišovať, medzi relevantnými a nerelevantnými ponukami. Ušetríte si tak čas a energiu. Navyše si vytvoríte zoznam otázok, ktoré budete na osobnom pohove klásť. Na základe tohto zoznamu začnite vyhľadávať voľné pracovné pozície.

v  Náš tip: neváhajte ako prvú kontaktovať personálnu agentúru a dohodnúť si s nami osobné stretnutie. Konzultanti majú veľmi dobrý prehľad o pozíciách na trhu/ponúkaných platoch a môžu urobiť časť vyhľadávania dostupných pozícií za vás.

  •  Kontrolujte pravidelne všetky kanály, ktorými by vás prípadní zamestnávatelia mohli kontaktovať.
  •  Kým čakáte na posúdenie svojho životopisu a pozvánky na osobné pohovory, skúste sa zamyslieť nad tým, ako budeme odpovedať ak vám budú položené najmä otvorené otázky typu: „Povedzte nám niečo o sebe“, alebo „Čo by ste robili ak by ste nemuseli pracovať za peniaze“ a pod.
  • Platové ohodnotenie patrí ešte aj dnes k témam, ktorých sa mnohí štítia. Napriek tomu však chceme byť adekvátne ohodnotení. Nepreťahujte sa s personalistom o to, koľko vám sú schopní ponúknuť. Zamyslite sa v kľude nad tým, aký plat si pre seba na danej pozícií predstavujete. Nepreháňajte zbytočne, personalista presne vie, kde sa platy pre zamestnancov s vašimi skúsenosťami pohybujú. Robí dobrý dojem, ak vieme aká je vaša reálna cena a nebojíte sa to prezentovať. Ak neviete koľko by ste si mali pýtať, na internete je k dispozícií množstvo štatistík zohľadňujúcich seniornosť  zamestnanca, lokáciu, vzdelanie atď. Môžete si tak porovnať či sa vaše očakávania stretávajú s realitou.
  •  Prvé kolo pohovoru môže kľudne prebiehať cez telefón. Nebojte sa preto dohodnúť s personalistom, ktorý vám volá čas a dátum, ktorý vyhovuje vám. Tak aby ste neboli v strese, či vás nepočuje nejaký kolega, alebo aby ste práve nesedeli v električke. Nemusíte na otázky odpovedať práve v tom čase kedy vám volá.
  •  Boli ste pozvaní na osobný pohovor? Gratulujeme!

Termín pohovoru si zvoľte tak, aby ste boli čo najviac v kľude. Môžete si naň zobrať pol dňa dovolenky, ale ho uskutočniť v poobedných hodinách. Buďte však pripravení, že na ďalšie kolo s manažérom budete musieť pravdepodobne nejaké voľno zo svojej súčasnej práce obetovať. Odstavne sa naň vedy čisto oblečení a upravení. Ale ako sme si už povedali, všetkého veľa škodí, preto to nepreháňajte s make-upom, ani s voňavkou. Oblečenie voľte tak, aby ste sa v ňom cítili pohodlne. Ak napríklad nikdy nenosíte vysoké opätky, nedávajte si ich ani na pohovor – budete sa cítiť nepohodlne a aj tak vás v nich manažér už nikdy neuvidí, prečo v ňom teda vyvolávať pocit, že toto je váš každodenný outfit? Správajte sa prirodzene a príjemne. Je normálne, že ste nervózni, je preto príjemnejšie to priznať, ako sa snažiť pôsobiť ako majster sveta.

 

Veríme, že vám náš „check list“ prinesie jasnejšiu predstavu kde začať v hľadaní nového zamestnania a ak sa napriek tomu cítite neistí, neváhate nás kontaktovať priamo. Radi vám s týmto procesom pomôžeme 😊.

 

Lenka Matušková a váš tím Euro Planit

info@europlanit.sk

Tel: +421/2 52 49 29 49

 

« Späť na archív noviniek

Video o spoločnostiach

Video o spoločnostiach
Nasleduj Euro Planit cez Facebook Nasleduj Euro Planit cez LinkedIn